Willemijn van Olst
Leerkracht middenbouw Leonardo-onderwijsTessa Mensink
Leerkracht Leonardo-onderwijs bovenbouwVroeger was ik als kind al erg nieuwsgierig naar hoe de wereld werkt. Ik hoopte op al mijn vragen een antwoord te vinden, maar dat lukte vaak niet. Ik leerde op de basis- en middelbare school zelf niet hoe ik dit dan kon aanpakken en daardoor liep ik vast. Dit motiveerde mij om me als leerkracht nu zelf in te zetten om kinderen deze vaardigheden wel aan te bieden en te leren, juist als je anders denkt. Ik werk in het Leonardo-onderwijs om kinderen samen met ouders te begeleiden en zo goed mogelijk voor te bereiden op onze maatschappij. Op de Agnietenschool hebben wij een manier van werken die in mijn ogen het verschil kan maken. Dagelijks krijg ik veel energie van de gesprekken die we voeren, de diverse werkmomenten, de leerprocessen en de creativiteit die samenkomt in onze expedities. Ik geniet van het met de kinderen zoeken naar antwoorden op vragen. Wat is het een feest om die processen te mogen begeleiden in de groep!
Erwin Dekker
Directeur AgnietenschoolMooie dingen doen en iedere dag op zoek naar kansen voor de kinderen, waarbij ik telkens op zoek ben naar 'waarom' doen we de dingen die we doen? Ik werk op basis van gelijkwaardigheid en zoek zorgvuldig naar wie het beste op welke plek binnen de organisatie past. Telkens op zoek naar een volgende stap in de ontwikkeling waarbij ik mag ondersteunen. Ik geniet ervan wanneer ik mensen zie en mag helpen ontwikkelen om uiteindelijk dagelijks het beste voor de kinderen te kunnen doen. Een paraplu en een vangnet waar nodig!
Esther Westerink
Leerkracht middenbouw HBMijn naam is Niesèt Groen en ik werk nu 1 jaar op de Agnietenschool. Vanaf jongs af aan wist ik al dat ik juf wilde worden, bijdragen aan het proces om kinderen klaar te stomen voor de diverse wereld waar we in leven. Ik sta voor groep 3/4/5, de inktvissen. In de middenbouw is er veel diversiteit op het gebied van leren. De kinderen in groep 3 leren lezen en schrijven. Ik vind het mooi om het proces van leren bij de kinderen te zien en ze verder te helpen waar nodig. In groep 4 en 5 zie je dat de kinderen alweer stappen verder gaan in hun ontwikkeling en de geleerde lesstof toepassen. Door de expedities echt met de kinderen samen te bedenken sluiten de thema’s aan bij de leerbehoeften van de kinderen. Het voeren van gesprekken met de kinderen en het samen zoeken naar de volgende stap om zich verder te ontwikkelen daar krijg ik enorm veel energie van!



