Willemijn van Olst
Leerkracht middenbouw Leonardo-onderwijsTessa Mensink
Leerkracht Leonardo-onderwijs bovenbouwVroeger was ik als kind al erg nieuwsgierig naar hoe de wereld werkt. Ik hoopte op al mijn vragen een antwoord te vinden, maar dat lukte vaak niet. Ik leerde op de basis- en middelbare school zelf niet hoe ik dit dan kon aanpakken en daardoor liep ik vast. Dit motiveerde mij om me als leerkracht nu zelf in te zetten om kinderen deze vaardigheden wel aan te bieden en te leren, juist als je anders denkt. Ik werk in het Leonardo-onderwijs om kinderen samen met ouders te begeleiden en zo goed mogelijk voor te bereiden op onze maatschappij. Op de Agnietenschool hebben wij een manier van werken die in mijn ogen het verschil kan maken. Dagelijks krijg ik veel energie van de gesprekken die we voeren, de diverse werkmomenten, de leerprocessen en de creativiteit die samenkomt in onze expedities. Ik geniet van het met de kinderen zoeken naar antwoorden op vragen. Wat is het een feest om die processen te mogen begeleiden in de groep!
Erwin Dekker
Directeur AgnietenschoolMooie dingen doen en iedere dag op zoek naar kansen voor de kinderen, waarbij ik telkens op zoek ben naar 'waarom' doen we de dingen die we doen? Ik werk op basis van gelijkwaardigheid en zoek zorgvuldig naar wie het beste op welke plek binnen de organisatie past. Telkens op zoek naar een volgende stap in de ontwikkeling waarbij ik mag ondersteunen. Ik geniet ervan wanneer ik mensen zie en mag helpen ontwikkelen om uiteindelijk dagelijks het beste voor de kinderen te kunnen doen. Een paraplu en een vangnet waar nodig!
Niesèt Groen
Leerkracht middenbouwMijn naam is Niesèt Groen en ik werk nu 1 jaar op de Agnietenschool. Vanaf jongs af aan wist ik al dat ik juf wilde worden, bijdragen aan het proces om kinderen klaar te stomen voor de diverse wereld waar we in leven. Ik sta voor groep 3/4/5, de inktvissen. In de middenbouw is er veel diversiteit op het gebied van leren. De kinderen in groep 3 leren lezen en schrijven. Ik vind het mooi om het proces van leren bij de kinderen te zien en ze verder te helpen waar nodig. In groep 4 en 5 zie je dat de kinderen alweer stappen verder gaan in hun ontwikkeling en de geleerde lesstof toepassen. Door de expedities echt met de kinderen samen te bedenken sluiten de thema’s aan bij de leerbehoeften van de kinderen. Het voeren van gesprekken met de kinderen en het samen zoeken naar de volgende stap om zich verder te ontwikkelen daar krijg ik enorm veel energie van!
Tessie Sterken
Leerkracht bovenbouwAls leerkracht mag ik elke dag een groep vol kinderen begeleiden in hun ontwikkeling. In mijn geval is dat in de bovenbouw, bij de Orka’s (groep 6-7-8). Ik kan me geen mooier beroep voorstellen. Ik koos voor het werken op de Agnietenschool omdat ik geloof in het werken vanuit de principes die het jenaplanonderwijs onderschrijft. Het is mooi om elke dag zo veel met kinderen in gesprek te mogen zijn, zowel individueel als in de kring. Het draagt bij aan een goede relatie, welke noodzakelijk is voor het tot leren kunnen komen. Ook ouders spelen hierin een belangrijke rol. Binnen het thematisch werken is veel ruimte voor eigen creativiteit, zowel van de kinderen als van mijzelf. Ik ervaar onze school en mijn groep als een mini-maatschappij, waarin naast de basisvakken, ook vaardigheden worden geleerd waar kinderen de rest van hun leven profijt van zullen hebben.
Priscilla Dekker
Leerkracht onderbouw / IB-er / Vertrouwenspersoon / Anti-pest coördinatorMijn naam is Priscilla Dekker en met veel plezier geef ik les aan groep 1/2. Bij het werken in deze combinatiegroep is het elke dag weer een verrassing hoe de dag loopt, dat maakt het lesgeven aan groep 1/2 zo leuk en uitdagend. In mijn werk als leerkracht vind ik het belangrijk dat de kinderen zich op hun eigen tempo mogen ontwikkelen en vooral ook met plezier naar school gaan. Ik vind het mooi om te zien hoe een net vierjarige kleuter binnenkomt, door de oudere kinderen meegenomen wordt en vervolgens zelf zijn of haar eigen plekje in de groep vindt. Samen met de kinderen geven we vorm aan de expedities. Elke keer ben ik weer verrast met welke mooie ideeën ze komen en geniet ik van het enthousiasme en de betrokkenheid van de kinderen. Daarnaast lees ik graag voor, spelen we af en toe een liedje op de gitaar en word ik blij van de gesprekken met de kinderen.
Femke Petersen
Intern Begeleider Leonardo onderwijsIk geniet ervan om kinderen een volgende stap in zijn of haar ontwikkeling te zien maken. Dagelijks ben ik op zoek naar wat er achter het zichtbare gedrag van kinderen zit. Wat maakt dat je dit zegt? Wat maakt dat je dit doet? Samen met collega's, kinderen en ouders op zoek naar wat er nodig is om een volgende stap te kunnen zetten is iets wat bij me past. Ik geloof erin dat je iedere dag weer opnieuw een kans hebt om opnieuw te beginnen en het beste uit jezelf te kunnen halen.
Linda Toth
Leerkracht middenbouw Leonardo-onderwijsAls leerkracht mag ik de leerlingen elke dag begeleiden in hun ontwikkeling. Voel je je fijn op school en ga je met plezier, dan kun je optimaal tot ontwikkeling komen. Ik vind het mooi om te zoeken naar wat er nodig is voor ieder kind. Hoe kom jij verder? Welke stappen kunnen we hierin samen zetten? Hoe pakken we dit aan? Ik geniet van de mooie gesprekken die we met elkaar hebben, de leerprocessen, contacten met collega’s en ouders. Samen bereiden we de kinderen voor op hun plekje in de samenleving!