Geopend van: 8.30-14.00 Ma-Vr

Aanmeldprocedure

Voordat we tot plaatsing kunnen overgaan, hanteren we een zorgvuldige aanmeldingsprocedure. Tijdens deze procedure willen we een inschatting maken of uw kind zal profiteren bij van ons onderwijs. Deze procedure hanteren we zowel voor leerlingen “intern” als extern. De aanmeldingsprocedure bestaat uit een viertal stappen:

Stap 1 Orientatie: – contact opnemen met school via contact; – orienterend gesprek met ons; – contact vanuit ons met voorgaande school.

Stap 2 Static Assessment (onderzoek): – TIQ 130 + observatiegegevens (o.a. motivatie, creatief denkvermogen en intellectuele capaciteit); – screening onderzoek; – gesprek wel/ geen vervolg naar Dynamic Assessment.

Stap 3 Dynamic Assessment: – een week meedraaien in de Leonardo-groep. Deze week is voornamelijk gericht op het vormen van een beeld van de executieve functies en mogelijk niveaubepaling.

Stap 4 3 Mogelijke uitkomsten; – plaatsing in een Leonardo-groep; – geen plaatsing in een Leonardo-groep; – verlening van Dynamic Assessment.  

Zoals u kunt zien in het schema hebben we bij stap 2 een IQ bepaling nodig. Indien u nog niet over een dergelijk onderzoek beschikt, is het raadzaam om dit onderzoek uit te laten voeren door een Leonardo Prefered tester. Dit kan uiteraard ook na het oriëntatie gesprek.

Meer dan reguliere zorg...

We zijn in staat om meer dan regulieren zorg te bieden, maar dat kunnen we niet altijd alleen

Gedurende de intakeprocedure wordt een inschatting gemaakt in welke fase van opbouw de leerling zich bevindt. In het overzicht hiernaast is te zien welke 5 fasen van opbouw we kunnen begeleiden. Concreet betekent dit dat er onderscheid zit tussen leerlingen die volledig thuiszitten, een preventief aanbod en alles wat ertussen zit.

Wanneer een leerling zich in fase I, II of III bevindt wordt er ook een beroep gedaan op de huidige school voor wat betreft de inzet van middelen om een passend arrangement te kunnen bieden. Zonder deze inzet zijn wij niet in staat om zorgvragen vanuit Fase I, II en III te kunnen begeleiden.

Fase IV en V zijn gericht op het geven van onderwijs, de fasen ervoor worden altijd uitgevoerd met inzet van extra ondersteuning. Afhankelijk van de ondersteuningsvraag zoeken we gezamenlijk naar een passend aanbod.

 

Fasen in opbouw